onsdag 20 juni 2012

Hissgardin

Skulle få nattgäster i midsommartider och tänker hjälpa dem att få någon nattsömn. Sydde därför en mörkläggningsgardin som hissgardin.

Eftersom fönstret är ganska brett var det enklare och billigare att köpa en färdig mörkläggningsgardin och sy på tyget jag ville skulle synas än att försöka skarva ihop en inte lika bred tygbit. Hade valt ett ljust tyg med coola poststämplar på. Jag sydde kanaler uppe och nere och trädde i en rundstav av ganska smal sort. För att hänga upp den skruvade jag i små ögleskruvar och motsvarande spikar i väggen. För att kunna rulla upp gardinen tog jag en skruv till nertill för att hålla gardinen på plats, hade jag haft en häftpistol så hade jag använt den.
Sen var det bara att rulla upp gardinen och knyta ihop det med ett par sidenband. Superenkelt och jättestylish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar